Profile photo of mixed race guy sitting cozy sofa holding hands behind head relaxing homey weekend mood looking dreamy new repair wear casual outfit flat loft living room indoors

Wanneer begin je met e-mailautomatisering?

E-mailautomatisering is een geweldige manier om de productiviteit van jouw team te maximaliseren en tegelijkertijd aanzienlijke e-mailmarketingresultaten te boeken. In zekere zin is e-mailautomatisering alsof je een paar extra handen aan jouw team toevoegt zonder dat je daar veel moeite voor hoeft te doen. Nu e-mailautomatisering veel zaken voor jou regelt, heb je eindelijk tijd om te werken aan de innovatieve ideeën die je al een tijdje opzij schuift.

Dus, wanneer is het beste moment om te beginnen met e-mail automatisering? Laten we er eens induiken!

Beginnen met e-mail automatisering

Als je jezelf nog steeds afvraagt of je moet beginnen met e-mail automatisering of niet, lees dan verder tot het einde. Als je klaar bent, zul je veel duidelijk hebben over e-mail automatisering en waarom het een uitstekend moment is om er nu mee te beginnen!

1. Problemen met bereik

Heb je veel problemen met jouw outreach? Zo ja, dan is dat een teken dat je moet beginnen met e-mail automatisering. Het zal je helpen om gemakkelijk e-mails, nieuwsbrieven, campagnes en sales outreach te creëren en in te plannen. Zodra je de triggers hebt gemaakt, stelt je jouw e-mails samen, test je ze, plan je ze in en ben je er helemaal klaar voor! Je hoeft niet meer handmatig e-mails te versturen en zo veel van jouw kostbare tijd te verspillen. Nu kun je je in alle rust concentreren op al het andere dat je gedaan moet krijgen!

2. Prestatie Break Down

Als je door tonnen data moet graven om te controleren hoe goed jouw e-mails aanslaan bij jouw publiek, is het de hoogste tijd om te beginnen met e-mail automatisering. E-mail automatisering zal verzamelen hoe jouw e-mails presteren, zodat je kunt werken aan de factoren die in de weg van jouw succes. Je kunt werken met verschillende statistieken zoals click-through rates, open rates, unsubscribe rates en conversies om een duidelijk beeld te krijgen van de prestaties van jouw campagne.

3. Gebrek aan organisatie

Veel merken hebben last van een versnipperd en ongesegmenteerd publiek, wat vooral voorkomt wanneer e-mailautomatisering afwezig is. Dus, als je jouw publiek wil organiseren, is e-mailautomatisering een uitstekende plek om te beginnen.

Het geeft jou realtime inzichten in het gedrag van jouw abonnees, en je kunt verschillende lijsten organiseren op basis van verschillende factoren en demografische gegevens. Als gevolg hiervan begrijp je hun behoeften beter en kunt je de juiste verkoopstrategieën implementeren.

4. Problemen met personalisering

Wist je dat 91% van de consumenten zegt dat ze eerder geneigd zijn te winkelen bij een merk dat relevante aanbevelingen doet, dan bij merken die dat niet doen? Als jij e-mails niet personaliseert, zul je veel potentiële klanten verliezen. Als je jouw abonnees segmenteert op basis van hun gegevens, kun je e-mails naar elk segment sturen, en e-mailautomatisering kan jou daarbij helpen.

Samengevat

Dat gezegd hebbende, we hebben allemaal volle agenda’s en veel taken om af te handelen. E-mailautomatisering kan een vervelende taak voor jou overnemen, zodat jij meer tijd hebt om aan jouw strategieën te werken. Je moet echter niet vergeten dat automatisering van e-mail alleen werkt als je over de juiste strategie en hulpmiddelen beschikt.

Dus, zonder verdere omhaal, ga aan de slag met e-mail automatisering en zie een aantal fantastische resultaten. Als je professionele hulp nodig hebt, kun je altijd contact met ons opnemen bij That’s Mail.

Read More
Schuyffel 24 juni 2022 0 Comments
Stressed student at home studying.Online-only learning classes homework.Exam material understanding problem.Difficult homeschooling.Distance education program outcome.Coronavirus closed school

Beste moment om mailings te versturen?

Bij digitale marketing draait alles om het juiste doen op het juiste moment, en daar hoort e-mailmarketing ook bij. Als jouw e-mailmarketing niet werkt, is de kans groot dat je het verkeerd doet. Je hebt de gegevens nodig om de juiste dag en het juiste tijdstip te bepalen om jouw e-mailcampagnes te verzenden voor maximale resultaten.

Vandaag helpen we je te ontdekken wat het perfecte moment is om marketing e-mails te versturen. Ben je er klaar voor om jouw timing goed te krijgen? Laten we beginnen!

Wat is het beste moment om e-mails te versturen?

De gewoonten van klanten veranderen in de loop der tijd en bedrijven moeten zich aan deze veranderingen aanpassen om aan de top te blijven. Ze moeten beschikken over de meest relevante gegevens over hun klanten en dienovereenkomstig marketinge-mails versturen.

Hier zie je een grafiek met de open rate, het volume van de berichten, de CTR en de click-to-open rate op basis van een e-mailanalyse:

Bron: Wordstream

De grafiek suggereert dat:

  • De gemiddelde open rates stijgen met 21.35% tussen 9-10 uur
  • De open rates bereiken een piek met een gemiddeld percentage van 22,09% tussen 13-14 uur
  • In de middag, tussen 17-18 uur, stijgen de open rates naar een gemiddelde van 20,74%

We zien drie verschillende tijdstippen van de dag met een adequate gemiddelde open rate. Het lijkt erop dat 9-10 en 13-14 misschien wel de beste tijden zijn om marketingcampagnes te leveren.

Laten we eens kijken naar een andere studie van Wordstream om de overeenkomsten tussen de twee bevindingen te bepalen.

De analyse toont aan dat:

  • E-mail presteerden beter tussen 8-9 uur
  • De gemiddelde open rates waren meer dan 25%

Deze gegevens wijken iets af van de vorige analyse, die concludeerde dat 13-14 uur de beste tijd is.

Laten we eens kijken naar een ander onderzoek van HubSpot:

Volgens de grafiek:

  • Waren er 30.000+ opens om 11 uur
  • De open rate begon te dalen na 13 uur ‘s middags

Wat betekent dit? Drie zoekresultaten hebben verschillende bevindingen, dus is er een feitelijk convergentiepunt?

Het antwoord: 9-11 uur

In het ideale geval lijkt 9-11 uur de beste tijd om marketinge-mails te versturen. Als we naar de eerste reeks gegevens kijken, kunnen we concluderen dat het slot van 13-14 uur ook goed zou kunnen presteren, omdat dat het moment is waarop de meeste mensen lunchpauzes hebben en waarschijnlijk hun telefoon controleren op e-mails.

Is er een slecht moment om een campagne te verzenden?

Aangezien er geen basis is om het perfecte moment te bepalen, is het goed om op je hoede te zijn voor de tijdstippen met de slechtste open rates. Dus, zelfs als je niet aan de top staat, kun je jezelf op zijn minst behoeden voor de bodem. Het zal je ook het voordeel geven om jouw campagne te redden van lage open rates.

Gebaseerd op de gegevens, kunnen we zien dat de slechtste tijdslots zijn:

  • 16 – 4 uur, volgens Wordstream
  • 19 – 5 uur, volgens Moonsend
  • 18 – 3 uur, volgens GetResponse
  • 18 – 5 uur, volgens HubSpot

Het antwoord: 18 uur ‘s avonds tot 5 uur ‘s ochtends

De meeste gegevens suggereren dat het verkeerde tijdstip om een e-mail te versturen ‘s nachts is, waarbij 18 uur ‘s avonds tot 5 uur ‘s ochtends het slechtste tijdstip is.

Samengevat

Als je een schot in de roos wil en ervoor wil zorgen dat de moeite die je in jouw campagne steekt niet voor niets is geweest, zorg dan voor de juiste timing. De juiste inhoud is ongetwijfeld belangrijk, maar als jouw timing niet goed is, zullen jouw abonnees niet reageren op de e-mails. Vermijd e-mails na werktijd en extreem laat op de avond, en je bent goed om te gaan!

Read More
Schuyffel 24 juni 2022 0 Comments

Wat doe je met de statistieken van een mailing?

Het aantal e-mail gebruikers wereldwijd bedraagt meer dan 4,3 miljard en er wordt verwacht dat dit aantal tegen 2025 met 4,6 miljard zal zijn toegenomen. Dergelijke feiten en cijfers geven aan dat e-mail zijn weg heeft afgelegd van het louter overbrengen van berichten voor educatieve doeleinden naar een wijdverspreid wereldwijd gebruik door verschillende toonaangevende bedrijven, industrieën en ondernemingen als geheel.

Met de opkomst van meer en meer technologieën die mensen verkiezen te gebruiken voor het werkgemak, wordt e-mail marketing beschouwd als een kans die een bedrijf niet onopgemerkt voorbij mag laten gaan. Waarom? Dat heeft een reden.

Als jij jouw bedrijf runt in een zeer competitieve wereld, weet u dat uw gebruikers emails gebruiken. Vandaar dat jij als verantwoordelijke marketeer ze ook zou moeten gebruiken.

Bron: Oberlo

Marketeers kunnen altijd gebruik maken van dergelijke statistieken om de prestaties van hun e-mail marketing te verbeteren. Van alle strategieën en technieken, is een van de meest effectieve het gebruik van de “e-mail open ratio” voor jouw bedrijf.

Volgens een studie is de gemiddelde e-mail open ratio ongeveer 21%, maar een e-mail die goed is gepersonaliseerd en in overeenstemming is met de specificaties van de doelgroep, kan een hogere open ratio hebben.

E-mail Benchmark per Branche

Analisten op het gebied van e-mailmarketing stellen dat de open ratio van e-mails verschilt per bedrijfstak waarin jij jouw bedrijf runt.

De onderstaande grafiek uit een recente studie geeft de “e-mailbenchmark per bedrijfstak” weer van de open rates, click-to-open rates, en click-through rates van verschillende toonaangevende bedrijfstakken wereldwijd.

Met behulp van de bovengenoemde industrie-gebaseerde benchmarks en statistieken, kun je altijd evalueren of jouw e-mail marketing effectief is of dat jij misschien strategieën moet herzien.

Daarnaast zijn er dag-gebaseerde benchmarks die jouw e-mail marketeers wordt geadviseerd om te herzien om beter te evalueren of ze hun dagelijkse doelstellingen te bereiken of zou kunnen denken out of the box.

Benchmark e-mail per dag

Samenvattend

Voor resultaatgerichte e-mailmarketing is het essentieel om de statistieken te blijven evalueren en de strategieën dienovereenkomstig aan te passen.

Voor verdere professionele hulp kun je contact met ons opnemen “That’s Mail“.

Read More
Schuyffel 24 juni 2022 0 Comments

De kracht van een ‘plat mailtje’ (zonder opmaak)

Ondanks de opkomst van steeds verder evoluerende communicatiekanalen, blijkt e-mail nog steeds op de eerste plaats staat. Bovendien zorgt e-mailmarketing van alle B2B- en B2C-marketingstrategieën nog steeds voor de hoogste return on investment (ROI) voor MKB en grootschalige bedrijven.

Een rapport zegt dat kleine tot middelgrote tot grote bedrijven gemiddeld tot 44 dollar kunnen verdienen voor elke dollar die ze aan e-mailmarketing uitgeven. E-mail marketing is écht de moeite waard.

Als marketeer is het echter van het grootste belang om te evalueren hoe jouw e-mailmarketing zich kan onderscheiden van jouw concurrenten in de sector. Daarnaast hebben het type e-mail design en formaat dat je gebruikt voor marketingdoeleinden ook een grotere impact op de eindresultaten.

Laten we hier onderzoeken hoe ‘platte e-mails’, oftewel emails zonder opmaak, wonderen voor je kunnen verrichten en hoe jij in staat bent een maximale ROI te behalen.

Het belang van platte e-mails

Volgens een recente studie zijn er tussen 2016 en 2017 meer dan 27 miljard e-mails geopend en is de verhouding van het openen van e-mails via mobiele apparaten op 55% gebleven.

Bovendien stijgt de ratio in het weekend en bereikt 60%. Dergelijke feiten en cijfers geven aan dat mensen heel vaak reageren op e-mails. Vraag jij jezelf af waarom jouw e-mails niet werken?

Marketeers denken meestal dat een e-mail alleen creatief, effectief en resultaatgericht is als hij goed is vormgegeven. Bij het ontwerpen van een e-mail gaat het er echter niet om er iets moois van te maken. Een effectieve e-mail is praktisch en eenvoudig, maar vervult wel het doel. Een platte e-mail kan een nieuwe wereld voor je openen!

Bovendien kiezen marketeers vaak voor een ongeschikte aanpak die het succes van de e-mails beperkt. Als jouw e-mails niet responsive genoeg zijn, moet je misschien overwegen om de lay-out en het ontwerp van jouw e-mails te verfijnen.

Verfrissend

Platte e-mails – eenvoud en toch effectiviteit als hun essentie, heeft zijn wortels in het minimalisme. Vormgevende en ontwerpende elementen zoals reflecties, slagschaduwen, reliëf, afschuining, texturen, gradiënten en andere die voor 3D-effecten zorgen, vormen niet de kern van flat-designed e-mails.

Het richt zich meer op unieke typografie, aantrekkelijke lettertypen en heldere kleuren om het publiek op het eerste gezicht aan te spreken. Platte e-mail is de weg naar het maken van dingen eenvoudiger, gemakkelijker en sneller aan het doel te vervullen. Ontwerpers kunnen nu e-mails tot leven brengen door gebruik te maken van levendige kleuren en opvallende typografie.

Verleidelijke typografie

Een goede typografie die het beste past bij de kleur en de stijl van een e-mail kan de klus goed klaren! Maar helaas heeft typografie nooit de aandacht gekregen die het verdient. Van aandachttrekkende kleuren tot het type lettertype en de combinatie van kleuren rond de tekst, typografie kan jouw e-mail maken of breken.

Voordelen van het gebruik van platte e-mails

  • Geeft jouw e-mail goed weer.
  • Gemakkelijk te maken, te ontwerpen en te stylen (als je het juiste mailsysteem hebt gekozen ;-)).
  • Kan consistent effectief zijn met een website ontwerp.
  • Trekt jouw doelgroep aan waardoor ze uiteindelijk tot aankoop overgaan.

 

Samenvattend

Een platte mail is een van de briljante concepten die e-mail marketeers moeten overwegen om een doelgroep aan te trekken en hun e-mail marketing campagnes succesvol te maken.

Neem contact met ons op voor verdere professionele hulp bij That’s Mail.

Read More
Schuyffel 24 juni 2022 0 Comments

Is e-mailmarketing overleden?

Wist jij dat 99% van de mensen elke dag hun e-mail checkt? Dit cijfer suggereert dat e-mailmarketing inderdaad de weg is die we moeten bewandelen en zeker nog niet dood is.

Er is echter een kloof tussen consumenten die hun e-mail wel checken, maar niet op de e-mail van jouw bedrijf klikken. Dan zou je denken dat e-mail marketing is verouderd, en je zou kunnen overwegen om te stoppen met e-mail marketing. Dan hebben we nieuws voor je: 73% van de millennials de voorkeur aan e-mail communicatie bij het ontvangen van marketing materiaal.

Dus, als jouw e-mailmarketing niet werkt, betekent dat niet dat het dood is. De kans is groot dat je het verkeerd doet.

Email Marketing “dood” praktijken

We kunnen het erover eens zijn dat het probleem misschien niet het marketing kanaal is, maar de aflevering van de boodschap. Als jouw boodschap niet aansluit bij jouw publiek of als jouw meetgegevens niet correct worden gemeten of geïnterpreteerd, loop je een hoop potentiële omzet mis. Interessant genoeg is dat niet omdat e-mailmarketing dood is, maar omdat jouw strategieën niet langer effectief zijn.

Laten we het eens hebben over enkele veelvoorkomende e-mailmarketingpraktijken die je eigenlijk met pensioen moet sturen:

1. Onpersoonlijke onderwerpregels

Plaats jezelf in de schoenen van jouw relatie: Je ontvangt een e-mail van een bedrijf en ziet een niet-zo-gepersonaliseerde onderwerpregel. Zou je de e-mail openen of gewoon negeren? Wij denken het laatste.

Het probleem van de meeste bedrijven is dat hun content zich niet identificeert met de levensstijl van de ontvanger en dat begint allemaal met de onderwerpregel. Probeer de berichten een beetje te personaliseren om te laten zien dat je er moeite voor hebt gedaan. Zo voelt de lezer zich verbonden met wat jij verkoopt.

Jouw gepersonaliseerde berichten kunnen zo eenvoudig zijn als het vermelden van de feestdagen of het stellen van een vraag om hen aan het denken te zetten.

2. De AVG-normen negeren

AVG staat voor Algemene Verordening Gegevensbescherming. Het naleven van deze regelgeving zorgt ervoor dat de consument toestemming heeft om marketing e-mails te ontvangen. Het beschermt de gegevens van de consument en zorgt ervoor dat deze niet worden gebruikt door de merken die zij persoonlijke informatie hebben toevertrouwd. Jouw e-mailmarketingsoftware (Mailchimp?) moet dus voldoen aan de AVG. Zo niet, dan is het tijd om een nieuwe te kiezen.

3. Onaantrekkelijke sjablonen gebruiken

Bedrijven ervaren meestal een aanzienlijk bouncepercentage en hebben geen idee wat ze verkeerd doen. Een belangrijke factor kunnen jouw sjablonen zijn.

85% van de gebruikers gebruiken hun smartphone om hun e-mails te checken, en als jouw e-mailmarketing templates niet mobiel-vriendelijk zijn, maak je een grote fout. Als de sjablonen onaantrekkelijk zijn, zou de ontvanger geen twee keer nadenken voordat hij wegklikt. Daarom moet jouw ontwerpteam (of jouw software) sjablonen maken die net zo aantrekkelijk zijn voor een smartphone als voor een desktop.

Laatste gedachten

Dit gezegd hebbende, de reden waarom je geen vruchtbare resultaten boekt, is niet dat e-mailmarketing dood is; het ligt aan de manier waarop je het doet. Dus, voordat je het voorgoed opgeeft, denk na over wat je verkeerd doet en implementeer de juiste strategieën voor maximale resultaten! Voor deskundige hulp kun je natuurlijk contact opnemen met That’s Mail!

Read More
Schuyffel 24 juni 2022 0 Comments

Nog een CRM!?

Weer een nieuw CRM-systeem?! Wij horen het je denken, maar toch spreken wij dagelijks ondernemers die tegen problemen aanlopen met hun CRM-systeem. Wat wij vaak horen is dat bijvoorbeeld het systeem dat zij gebruiken veel te complex is, te duur is, te veel onnodige functionaliteiten bevat of te wensen overlaat op gebied van support.

Ook ik (Kevin) heb dit als (startende) ondernemer als zeer frustrerend ervaren. Ik begrijp deze frustraties, irritaties en problemen als geen ander en heb daarom de knoop doorgehakt om ons eigen CRM-systeem te bouwen.

Lees in deze blog verder hoe het idee is ontstaan en wat ons CRM-systeem voor jouw business kan betekenen… als het klaar is (verwachting: Maart 2022). 🙂

Startende ondernemer

Ik kan nog goed de dagen waarin ik startte als ondernemer voor mij halen. Met een berg aan motivatie, energie en enthousiasme ben ik aan de slag gegaan met de verkoop van het e-mailmarketingsysteem That’s Mail!. Door de vele verkoopgesprekken, netwerkgesprekken en nieuwe klanten verzamelde ik veel gegevens en kreeg mijn sales meer omvang.

Ik wilde meer structuur aanbrengen in mijn sales om beter het overzicht te kunnen bewaren van alle gesprekken die ik voerde en alle gegevens die ik verzameld had, wilde ik ergens overzichtelijk verwerken. Zodoende ben ik op zoek gegaan naar een systeem hiervoor en al snel zag ik door de bomen het bos niet meer. Dure CRM-systemen, CRM-systemen met een berg aan onnodige functionaliteiten voor mij als (startende) ondernemer en hele complexe CRM-systemen die ik niet binnen een aanzienlijke tijd onder de knie zou krijgen. Een hopeloos verhaal dus.

Om een tijdelijke oplossing te vinden voor mijn probleem ben ik gebruik gaan maken van allerlei verschillende systemen (Trello, Excel) en traditionele oplossingen (post-its, notitieboeken en een hoop ordners). Op deze manier kon ik de gegevens, notities en dergelijke zaken bijhouden. Probleem opgelost, toch?

Chaos

Al snel liep ik tegen een berg aan problemen aan. Alle systemen werkten niet met elkaar, deden net niet wat ik wilde dat het deed, waren alsnog te duur of zorgden ervoor dat alles juist omslachtig werd in plaats van overzichtelijker. Ik zag door de Post-its de Excelsheets niet meer. En toen kwam het idee om gewoon zélf een CRM-systeem te bouwen. Volledig vanuit de visie van een ondernemer en niet vanuit die van een programmeur. Een CRM-systeem ontwikkeld door een ondernemer, voor (startende) ondernemers.

 

 

That’s CRM! is een perfecte aanvulling op het huidige e-mailmarketingsysteem That’s Mail!. Ondernemers kunnen alle gegevens opslaan in het CRM-systeem om hun dossiervorming overzichtelijker en efficiënter in te richten.

Ook kunnen zij salesgesprekken concreet bijhouden in een helder overzicht, offertes structureren, notities maken, taken en reminders instellen en als kers op de taart, kun je met een paar drukken op de knop een nieuwsbrief opmaken en versturen naar (een deel van) jouw database.

Voor alle vragen, suggesties en problemen staat ons deskundige Nederlandse supportteam je graag zowel telefonisch als via WhatsApp en e-mail te woord. Zo hoef je geen supporttickets aan te maken voor vragen of problemen en krijg je een snel en persoonlijk advies. Wel zo makkelijk en prettig, toch?

Dit zijn allerlei zaken die ik zelf heel erg miste als starter en al helemaal niet kon vinden in één, betaalbaar systeem. Met That’s CRM! willen wij hen de kans bieden om deze chaos te vermijden en hetgeen te doen waarvoor zij ondernemer zijn geworden: ondernemen.

Wij zijn ervan overtuigd dat That’s CRM! een waardevolle toevoeging is binnen de business van iedere (startende) ondernemer die graag efficiënter wilt werken, meer overzicht wilt en meer wilt halen uit hun klantrelaties.

We streven ernaar om in Maart 2022 het CRM te kunnen lanceren. Wij starten binnenkort met een pilot. Zo weten we zeker dat we met de ontvangen tips en feedback, het product voldoet aan de wensen van de markt… de (startende) ondernemer.

Mocht je nu vragen of opmerkingen hebben of wil je meedoen in onze pilot, neem dan gerust contact met ons op.

Read More
Schuyffel 27 januari 2022 0 Comments

Het kiezen van jouw e-mailmarketingsysteem!

Het aantal aanbieders van e-mailmarketingsystemen is groot en divers. Wij kunnen ons voorstellen dat deze hoeveelheid en de vele verschillende functionaliteiten voor keuzestress kan zorgen. Vandaar dat wij voor jou een helder overzicht gemaakt hebben, waarin wij enkele leveranciers uiteengezet hebben. Zo kun jij een doordachte keuze maken bij het kiezen voor een e-mailmarketingsysteem. Bekijk hierboven het overzicht!

Om je nog een extra handje te helpen bij jouw keuze, leggen wij je graag uit wat de genoemde functionaliteiten betekenen voor jouw abonnement op het e-mailmarketingsysteem van That’s Mail!. 

Servers in Europa (AVG)

Sinds 25 mei 2018 is de ‘Algemene Verordening Gegevensbescherming’, ofwel ‘AVG’, van kracht. Deze privacywetgeving zorgt ervoor dat organisaties en ondernemers meer verantwoordelijkheden hebben als het aankomt op het verwerken van persoonsgegevens. Een combinatie van een naam en een e-mailadres worden ook als persoonsgegevens gezien. Hierdoor is het extra belangrijk om hier rekening mee te houden bij het kiezen voor een e-mailmarketingsysteem. Is een aanbieder niet transparant of maakt het gebruik, bijvoorbeeld, gebruik van Amerikaanse servers? Probeer deze dan te vermijden om mogelijke problemen te voorkomen!

 

Onbeperkt mailen

Wij zijn ervan overtuigd dat er soms meerdere e-mails nodig zijn om de juiste snaar te kunnen raken bij de ontvanger. Een beperking op het aantal e-mails dat je maandelijks mag versturen maakt dit natuurlijk niet gemakkelijker. Vandaar dat klanten van That’s Mail! onbeperkt kunnen e-mailen. Ieder jaar, iedere maand en iedere dag. Marketing is immers niet eenmaal proberen, maar eindeloos experimenteren. Het onbeperkt kunnen e-mailen helpt je hierbij.

 

Sjablonen in eigen huisstijl

Ieder bedrijf heeft een eigen huisstijl en wij begrijpen dat jij jouw e-mails hierbij wilt laten aansluiten om herkenbaar te zijn. Bij That’s Mail! kun jij middels onze Drag & Drop editor eenvoudig jouw e-mails naadloos laten aansluiten bij jouw huisstijl. Ook zonder enige technische kennis. En als je wil, maken wij er een aantal voor je. Allemaal inclusief!

 

24/7 Nederlandse support

Onze Nederlandse helpdesk staat 24/7 voor jou klaar. Wij helpen je met al jouw vragen over e-mailmarketing en geven je graag advies als het aan komt op het maken van doeltreffende e-mails. Ons deskundige supportteam staat zowel telefonisch als via e-mail voor alle klanten van That’s Mail! klaar. Ieder moment op iedere dag van de week.

 

Brainstormsessie

Wanneer je begint met e-mailmarketing kunnen wij ons voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer kunt zien. Waar begin je en hoe wordt jouw eerste e-mail een succes? Om jouw succes binnen e-mailmarketing te vergroten, denken wij graag met je mee. Daarom organiseren wij met nieuwe klanten van That’s Mail! een brainstormsessie (online of op locatie) om samen te kijken op welke manier e-mailmarketing het beste aansluit op de bestaande business.

 

Statistieken op contactpersoon

Meten is weten. Vandaar dat je bij That’s Mail! allerlei statistieken en informatie kunt terugvinden met betrekking tot je gestuurde e-mails. In een overzichtelijk dashboard kun je bijvoorbeeld gegevens terugvinden zoals wie de e-mail geopend heeft of wie er op een link of afbeelding geklikt hebben in de e-mail. Hartstikke waardevolle informatie voor jouw e-mailmarketing. Aan de hand hiervan kun je jouw toekomstige e-mails en nieuwsbrieven weer optimaliseren. Zo wordt jouw succes met e-mailmarketing groter! 

 

Marketing automation

Met That’s Mail! kun je niet alleen losse e-mails of nieuwsbrieven versturen. Je kunt er ook geautomatiseerde campagnes in opzetten door middel van marketing automation. Simpelweg betekent dit dat er een klaargezette e-mail automatisch verstuurd wordt naar geselecteerde personen binnen de contactlijst. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld als een ontvanger klikt op een bepaalde link in de e-mail, dat het systeem van That’s Mail! een signaaltje ontvangt om op een later moment een (klaargezette) e-mail automatisch te versturen naar diegene. De mogelijkheden met marketing automation is eindeloos en kan dus veel werk wegnemen. Zo vergeet jij bijvoorbeeld nooit meer om al jouw relaties ieder jaar fijne feestdagen of een fijne verjaardag te wensen!

 

Zonder reclame in e-mail

Wij vinden dat de e-mail volledig in jouw eigen huisstijl vormgegeven moet kunnen worden. Reclame van ons hoort daar dus ook zeker niet in thuis. Nergens zul je in jouw e-mail een dergelijke reclame van That’s Mail! terugvinden. Ook geen ‘powered by’ onderaan de e-mail. 

 

Limiet

Betaalbaar en onbeperkt e-mailen, dat is onze filosofie. Vandaar dat je met That’s Mail! geen jaarlijks, maandelijks of dagelijks limiet hebt wat betreft het versturen van e-mails. Met ons brons pakket kun jij maximaal 500 contactpersonen toevoegen waar jij graag jouw e-mails naartoe wilt sturen. Heb jij een groter netwerk en wil je liever de mogelijkheid hebben om meer contactpersonen in jouw contactlijst toe te voegen? Kies dan voor een van onze andere pakketten! 

 

Goede keuze maken

Met behulp van het overzicht en uitleg van de functionaliteiten kun jij nu aan de slag om een goede keuze te maken om te beginnen met e-mailmarketing of om jouw huidige e-mailmarketing te optimaliseren. Toch behoefte aan extra informatie? Lees dan hier wat onze klanten zeggen over That’s Mail! of laat ons jou persoonlijk adviseren. Neem contact met ons op of laat hier je gegevens achter en dan bellen of mailen wij jou terug!

Read More
Schuyffel 4 januari 2022 0 Comments

Click-to-open rate en click-through rate

In onze vorige blog hebben wij het gehad over de open ratio van e-mails, hoe deze ratio tot stand komt en hoe je deze kunt verbeteren. Ook werd duidelijk dat de open ratio niet een gegeven is om blind op te vertrouwen. Maar welke gegevens kun je dan nog meer gebruiken om het presteren van jouw e-mails of e-mailcampagne te meten? In deze blog leggen wij het je uit! 

Click to open rate

De open ratio van een e-mail is dus een enigszins onbetrouwbaar gegeven, aangezien de ontvanger de afbeeldingen van jouw e-mail moet downloaden om de meetpixel zijn werk te kunnen laten doen. De ontvanger heeft de e-mail misschien wel geopend, maar niet de afbeeldingen gedownload of op een link geklikt. Dit met als gevolg dat het systeem geen indicatie krijgt dat de e-mail daadwerkelijk geopend is. Niet ideaal dus. 

Naast het percentage van de geopende e-mails (open ratio) bestaat er een gegeven waarmee de prestaties van jouw e-mails betrouwbaarder gemeten kunnen worden. Dit gegeven is de ‘click-to-open rate’ van e-mails, ofwel de ‘CTO’. De CTO van een e-mail geeft aan hoeveel mensen in jouw e-mail geklikt hebben op een link, video, afbeelding of knop ten opzichte van het totaal aantal personen die de e-mail geopend heeft. 

De rekensom die het systeem van That’s Mail! voor jou maakt is als volgt:

‘(Aantal clicks in de e-mail / aantal geopende e-mails) x 100% = click-to-open rate’

Je stuurt bijvoorbeeld 100 mensen een e-mail, 18 openen de e-mail en 6 daarvan klikt in jouw e-mail. In dit geval zou je een CTO hebben van (6 / 18) x 100% = 33%.

Met de click-to-open rate kun je heel goed de content van jouw e-mail testen. Zorgen de afbeeldingen, video’s of knoppen in jouw e-mails ervoor dat mensen geprikkeld worden om erop te klikken? Volgens DDMA en hun onderzoek (Nationale E-mail Benchmark) naar e-mailtrends is de gemiddelde CTO 17,2% in 2020. In de resultaten van dit onderzoek kun je jouw branche opzoeken en de gemiddelde CTO binnen jouw branche. Zit jij hieronder of wil je nog beter presteren? Dan is er voor jou op dit gebied zeker nog winst te behalen! 

Click Through rate

Het tweede belangrijke en betrouwbare gegeven waarmee jij de prestaties van jouw e-mails kunt meten, is de ‘Click Through Rate’, ofwel CTR. De CTR lijkt veel op de CTO, maar verschilt wel degelijk. De CTR houdt namelijk geen rekening met het aantal geopende e-mails, waarbij de CTO dit wel doet. 

De rekensom die het systeem van That’s Mail! maakt om de CTR voor jou te berekenen is dan ook anders, namelijk:

‘(Aantal clicks in de e-mail / aantal verzonden e-mails – bounces) x 100% = click through rate’

Je stuurt bijvoorbeeld 100 mensen een e-mail, 18 openen de e-mail, 0 bouncen en 6 klikken door in de e-mail. In dit geval zou de CTR van jouw e-mail als volgt zijn: (6 / 100) x 100% = 6%.

Alle e-mails die dus goed aangekomen zijn bij de ontvangers worden meegenomen, in tegenstelling tot de CTO. Bij de CTO worden alleen de geopende e-mails meegenomen. Daarom ligt het percentage van CTO aanzienlijk hoger in de bovenstaande voorbeelden.

Met behulp van de Click Through Rate kun je zeer goed meten in welk onderdeel van jouw e-mail de ontvangers geïnteresseerd zijn. Klikken zij bijvoorbeeld alleen op een link in een bepaald onderdeel onderaan de e-mail, dan kun jij hier weer rekening mee houden wanneer jij jouw volgende e-mail opstelt. Blijkbaar is er interesse in dit onderdeel van de e-mail en kun je deze bijvoorbeeld bovenaan plaatsen in de toekomst. Hierdoor kun jij dit onderdeel nog beter uitlichten en nog meer ontvangers prikkelen om te klikken. In het onderzoek van DDMA kun je terugvinden per branche wat de gemiddelde CTR is. Over alle branches gemiddeld genomen is dit grofweg 7,7%. Hou de CTR van jouw e-mails en e-mailcampagnes in de gaten en probeer deze te optimaliseren om de prestaties van jouw e-mails te verbeteren. 

Click-to-Open rate vs Click Through rate

Wij kunnen ons voorstellen dat je je nu afvraagt naar welke van de twee je zult moeten kijken in de toekomst. Het antwoord is vrij eenvoudig: beiden. Zo kun je met de CTO heel goed in kaart brengen in hoeverre de content in jouw e-mail de ontvanger uitnodigt en prikkelt om te klikken. Worden mensen geprikkeld wanneer jij een stuk tekst verstuurt of zien jouw ontvangers liever afbeeldingen? Experimenteer hiermee, maak A/B-tests en werk toe naar een hoger CTO-percentage. 

De statistiek van de CTR kun je inzetten om te bekijken wat er daadwerkelijk goed scoort binnen jouw e-mails en wat je misschien beter achterwege kunt laten in de toekomst. Wil jij juist dat ze op een bepaalde link klikken, maar zet jij deze link onderaan in de e-mail? Dan bestaat de kans dat de ontvanger niet ver genoeg naar beneden scrollt om deze link te zien, met als gevolg dat deze link niet aangeklikt wordt. Jij weet vervolgens dat jij in het vervolg deze link wat meer bovenaan in de e-mail moet plaatsen, want jouw statistieken geven aan dat mensen daar namelijk wel klikken op links. Ook met dit gegeven geldt dat je hiermee zult moeten experimenteren en met behulp van A/B-tests naar een optimalisering van jouw e-mails en CTR toewerkt.  

Benchmarking

Wij kunnen er niet hard genoeg op hameren, maar maak gebruik van benchmarking. Bekijk wat de huidige prestaties van jouw e-mails zijn, breng deze duidelijk in kaart en kijk ook terug naar jouw afgelopen e-mails die je verstuurd hebt. Stel jezelf de vragen: hoe hebben deze gepresteerd? Wat ging goed? Wat ging minder goed? Daalt of stijgen de CTR en CTO? Vergelijk de gegevens met de gemiddeldes binnen jouw branche en jouw voorgaande e-mails. Aan de hand van dit overzicht kun jij weer gericht werken aan het optimaliseren van jouw e-mailmarketing! 

Je kunt nu aan de slag en experimenteren met de informatie uit deze blog. Mocht je op het punt staan jouw eerste of zoveelste e-mail te versturen, loop dan nog even deze checklist na.

Read More
Schuyffel 9 december 2021 0 Comments

Verbeteren van de open ratio

Als je jouw e-mail verstuurd hebt, kun je in de statistieken van jouw That’s Mail! account allerlei KPI’s (Key Performance Indicators) terugvinden van jouw verzonden e-mail. Zo kun je jouw e-mailcampagnes continu optimaliseren. Eén van deze KPI’s is het aantal mensen dat de e-mail geopend heeft. In deze blog leg ik je uit waarom dit een aantal belangrijk gegeven is en hoe je deze zogeheten ‘open ratio’ kunt verbeteren.

Wat betekent open ratio?

De open ratio van jouw e-mail geeft het percentage aan van het aantal mensen dat de ontvangen e-mail daadwerkelijk geopend heeft. Zodra de ontvanger de e-mail aanklikt en dus opent, zul jij in de statistieken van jouw That’s Mail! account kunnen zien dat de open ratio van de verzonden e-mail toeneemt. Aan de hand van dit percentage weet jij of jouw e-mail daadwerkelijk geopend wordt en niet ongeopend in de mailbox van de ontvanger blijft liggen. Hoe hoger deze open ratio, des te vaker jouw e-mail geopend en waarschijnlijk gelezen wordt. Het is dus zeker de moeite waard om je te richten op het verbeteren van jouw open ratio!  

Hoe wordt de open ratio gemeten?

Je zult je nu vast afvragen hoe deze open ratio nu daadwerkelijk gemeten wordt. Hoe kan het e-mailmarketingsysteem van That’s Mail! nu zien dat de e-mail geopend is? Dit wordt simpelweg gedaan doordat de e-mail een (onzichtbaar) deel code meestuurt met de e-mail in de vorm van een hele kleine afbeelding. Een zogeheten ‘meetpixel’. De ontvanger download deze pixel mee bij het openen van de e-mail en zo weet het systeem dat de e-mail geopend is. 

Naast deze meetpixel is er een andere manier waarop het systeem de open ratio controleert. Dit kan namelijk door middel van een traceerbare link in de e-mail. Simpelweg een knop of link in de e-mail die aangeklikt wordt door de ontvanger, zorgt er ook voor dat het systeem weet dat de e-mail daadwerkelijk geopend is. 

Vertrouw niet blind op de open ratio!

Volledig waterdicht is de open ratio helaas niet. Hierdoor kun je er niet blind op vertrouwen. Als de e-mail wel geopend wordt, maar afbeeldingen niet gedownload worden door de ontvanger en er nergens op geklikt wordt, dan wordt de geopende e-mail niet meegenomen in de open ratio. Houd dit dus in je achterhoofd en staar je niet blind op de open ratio van jouw verstuurde e-mails. Desondanks is het zeker geen verkeerde KPI om mee te nemen in het algeheel!

Hoe verbeter ik mijn open ratio?

Dan nu de hoofdvraag: ‘hoe verbeter ik mijn open ratio?’. Alles draait grotendeels om twee factoren: de onderwerpregel en het korte stukje tekst dat je kunt zien als ‘preview’ van de inhoud van de e-mail, de zogeheten ‘snippet’. Zie hier onderstaand een voorbeeld van:

Waar let ik op bij de onderwerpregel?

De onderwerpregel in het bovenstaande voorbeeld geeft een bepaalde urgentie aan met behulp van het woord ‘reminder’. Het herinnert mij aan een deal die ik niet wil missen. De onderwerpregel maakt nieuwsgierig en nodigt mij uit om verder te lezen. Daarnaast heeft de onderwerpregel een ‘gratis aanbod’ voor mij, namelijk ‘een jaar lang gratis SmartWifi pods’. Ook dit maakt mij nieuwsgierig naar de inhoud van de e-mail. Zorg dat je bij jouw onderwerpregels erop let dat je de ontvanger nieuwsgierig maakt en uitnodigt om verder te lezen. Eerder schreven wij hier al over in een van onze eerdere blogs.

Wat zet ik in de ‘snippet’?

Het volgende belangrijke onderdeel is de ‘snippet’. Hierin krijg je de kans om jouw onderwerpregel te versterken. Zorg ervoor dat je e-mail opvalt binnen de mailbox van de ontvanger door deze goed aan te laten sluiten bij de onderwerpregel. Zo zie je in het eerdere voorbeeld dat Ziggo de urgentie versterkt door ‘geldt nog maar even’ toe te voegen. Hierdoor voel je je sneller geneigd om de e-mail te openen, want je hebt niet zoveel tijd meer (volgens Ziggo). Pak uit met de snippet en de onderwerpregel. Zo verhoog jij de kans dat jouw e-mail opvalt binnen de mailbox van de ontvanger en wordt jouw harde schrijfwerk daadwerkelijk opgemerkt. 

Jouw eerste (of zoveelste) nieuwsbrief

Ik kan mij voorstellen dat je nu helemaal klaar staat om jouw e-mails nog doeltreffender te versturen met behulp van de bovenstaande tips. Heel goed! Eerder hebben wij een aantal korte tips gegeven die gericht zijn op de inhoud van de e-mail. Lees deze voordat je jouw nieuwsbrief of e-mail verstuurd ook even door. Zo zorg je ervoor dat je jouw e-mail met een gerust hart kunt versturen en de kans op succes met jouw e-mailmarketing vergroot.

Read More
Schuyffel 3 december 2021 0 Comments

6 tips voor groei van mailinglijst

Wil jij jouw mailinglijst laten groeien en zo nog meer uit e-mailmarketing halen?

In deze blog geven wij jou een aantal tips waarmee je direct van start kunt en doelgericht kunt werken aan het laten groeien van jouw e-mailcontacten. Lees snel verder!

Tip 1: Schrijf blogs

Deze tip zal niet als een verrassing komen. Doe je dit nog niet, maak dan gebruik van deze tip en ga hier actief mee aan de slag. Bloggen kan voor een positief effect zorgen op de groei van jouw mailinglijst. Je kunt met het schrijven van blogs niet alleen jouw expertise over bepaalde onderwerpen binnen jouw vakgebied uitlichten, maar ook wordt je website door bloggen beter vindbaar in Google. Dit laatste zorgt voor een groter bezoekersaantal (lees: potentiële contacten) op jouw website die zich mogelijk willen in schrijven voor jouw nieuwsbrieven. Inspireer de bezoekers van jouw website met interessante blogs over specifieke onderwerpen waarmee je hen overtuigd van jouw expertise.

Tip 2: Zorg voor een ‘leadmagnet’

Vrij vertaald is dit een magneet waarmee je potentiële nieuwe contacten verleidt om hun naam en e-mailadres te delen met jou. Normaal gesproken gebruik je hier een inschrijfformulier voor, maar niet iedereen zal zich zomaar inschrijven voor jouw nieuwsbrieven. Het aanbod van nieuwsbrieven is immers gigantisch. Je zult de potentiële contacten een ‘leadmagnet’ moeten bieden, in ruil voor hun naam en e-mailadres. Bij een leadmagnet kun je denken aan bijvoorbeeld:

  • Een videotraining
  • Het geven van een webinar
  • Een e-book
  • Kortingscodes 

Tip 3:  Creëer een landingspagina

Een zogeheten ‘opt-in’ pagina ofwel een landingspagina is een pagina op jouw website waar de bezoekers hun naam en e-mailadres kunnen invullen, zodat zij in jouw mailinglijst opgenomen worden. Zorg ervoor dat de bezoeker op deze pagina niet anders kunt doen dan inschrijven voor jouw nieuwsbrief. Probeer andere afleidende zaken weg te laten op deze webpagina, zodat de potentiële contacten niet afgeleid raken.

Tip 4: Link naar een landingspagina

Om jouw websitebezoekers op de landingspagina te laten komen, zul je hiernaar moeten linken. Dit kan op verschillende manieren. Je kunt conversie behalen door te linken naar de landingspagina in jouw blogs, maar er zijn ook andere manieren. Je kunt bijvoorbeeld de link op jouw social mediakanalen plaatsen of de URL in videocontent benoemen. Wees hierin creatief, bekijk wat jij kunt toepassen binnen jouw business en probeer de aandacht van de lezer te trekken. Zo valt jouw link beter op en is de kans op conversie groter.

Tip 5: Zet videocontent in

Niet alles hoeft met woorden gedaan te worden. Sterker nog, soms werkt een video zelfs beter dan een tekst. Een video zegt namelijk meer dan tienduizend woorden! Neem eens een video op waarin je jouw expertise uitlicht en benadrukt. Inspireer potentiële contacten met videocontent over hetgeen waar jij goed in bent. Zorg er vervolgens voor dat je in deze video verwijst naar jouw leadmagnet of landingspagina waar men zich in kan schrijven voor jouw mailinglijst.  

Tip 6: Maak gebruik van netwerkevenementen

Wellicht kom je vaker op netwerkevenementen of borrels en zo niet, ga daar vooral eens naartoe! Op zulke evenementen delen mensen visitekaartjes met elkaar en kun je in gesprek raken met potentiële contacten. Voor jouw mailinglijst én jouw netwerk is een netwerkevenement een uitstekende opstap naar het leggen van nieuwe contacten. Volg het netwerkgesprek door middel van de verkregen e-mailgegevens van jouw gesprekspartners. Stuur degenen die je gesproken hebt eens een persoonlijke e-mail waarin je verder inhaakt op jullie eerdere gesprek. Geef hen later de mogelijkheid om zich in te schrijven voor jouw nieuwsbrieven om op de hoogte te blijven van jouw bedrijf. Zo leg je nieuwe contacten, vergroot je jouw mailinglijst én kun je de kans op conversie vergroten. Win-win-win-situatie dus!  

Wil jij direct met deze tips aan de slag en weten waar je op moet letten in jouw eerste nieuwsbrief? Lees dan deze tips eens door. Hierin vertellen wij jou hoe je ervoor zorgt dat jij met een knaller van een nieuwsbrief van start gaat!

Read More
Schuyffel 15 november 2021 0 Comments